Search

Budite brži – uz brusnice!

U želji da steknu prednost, sportisti se često okreću raznim suplementima. Nova studija, objavljena u časopisu „Physical Activity and Nutrition“, otkrila je da konzumiranje brusnice tokom 28 uzastopnih dana može dovesti do značajnog poboljšanja performansi i smanjenja umora mišića kod profesionalnih atletičara – trkača. U studiji je učestvovalo 14 vrhunskih trkača, od kojih su svi trenirali najmanje pet sati nedeljno. Sportisti su učestvovali u nizu treninga, trčeći na 1.500 i 400 metara tri puta. Prvi je poslužio da bi se utvrdila trenutna forma, u drugom treningu su pojeli  ekstrakt brusnice dva sata pre trčanja. Kod trećeg treninga, sportisti su konzumirali malu dnevnu dozu ekstrakta brusnice tokom 28 dana pre samog trećeg treninga – testa. Rezultati studije su pokazali da je nakon 28 dana konzumiranja ekstrakta brusnice postojao trend povećanja brzine trčanja za 1,5 odsto. Dodatno, dodatak od brusnice je promovisao bolju ekstrakciju kiseonika iz mišića, poboljšao klirens laktata i sporiju deoksigenaciju mišića. Nakupljanje laktata, markera zamora mišića i nedostatka kiseonika, smanjeno je nakon ispitivanja na 400 metara u poređenju sa prvim treningom. Naravno, za sportiste rekreativce ovo nema velikog značaja, ali za profesionalne sportiste ovakva razlika može značiti pobedu. Brusnice su izuzetno bogate polifenolima, prirodnim jedinjenjima sa antioksidativnim svojstvima koja pomažu u zaštiti tela od štetnih efekata molekula slobodnih radikala koji se stvaraju kod napornog treninga. Posebno je značajno što su brusnice prirodan proizvod. Kako se više istraživanja sprovodi u ovoj oblasti, takmičari će možda otkriti da ključ njihovog uspeha leži u skromnoj brusnici [1].

[1] Parenteau, F., Puglia, V. F., Roberts, M., Comtois, A. S., & Bergdahl, A. (2023). Cranberry supplementation improves physiological markers of performance in trained runners. Physical Activity and Nutrition, 27(4), 8.