Deca uče brže od odraslih. Većina nas smatra da je tako, iako nisu tačno poznati mehanizmi zbog čega se to dešava. Jedno istraživanje se bavilo time da potvrdi ili opovrgne tu teoriju i da pronađe odgovore na to zašto se to dešava. Rezultati istraživanja su pokazala da deca koja pohađaju u osnovnu školu mogu u istom vremenskom periodu da nauče više, što proces učenja kod njih čini efikasnijim nego što je to slučaj kod odraslih. Pokazalo se da kod dece postoji značajniji porast koncentracije GABA (gama-aminobutrična kiselina). GABA je neurotransmiter, odnosno hemijska supstanca koja u našem mozgu ima smirujući efekat i usporava naš mozak time što blokira određene receptore u našem mozgu i kičmenoj moždini. U istraživanju je ispitivano šta se dešava kada su deca bila u procesu vizuelnog učenja. Pokazalo se da kod njih dolazi do naglog skoka koncentracije GABA, baš u delu kore velikog mozga koja je odgovorna za vizuelno učenje, i da ona ostaje visoka nekoliko minuta nakon završetka učenja. Smatra se da je ovo povećanje koncentracije odgovorno za bolje pamćenje i brzu i efikasnu stabilizaciju tek naučenih informacija. Kod odraslih osoba, pri učenju, koncentracija GABA je ostajala na konstantnom nivou, dakle nije bilo njenog povećanja. Upravo zbog ove sposobnosti efikasnog učenja i brze stabilizacije novonaučenih informacija, smatra se da treba ohrabriti roditelje da deci ponude usvajanje brojnih veština i znanja upravo u tom dobu – bez obzira koja su to nova znanja – od vožnje bicikle, učenja novih jezika… [1]

Novi trend ili razlog za zabrinutost?
Zdravlje postaje sve veći prioritet svakoga od nas. U očuvanju zdravlja posebno mesto ima preventiva,